Nieuws

• 1e dag van de International Waendel Walk Wellingborough

WAT KAN IK ZEGGEN ? MOOI, MOOI, MOOI deze 1e dag van de International Waen...

• Pelgrimsdag Pelgrimshoeve Kafarnaum te Vessem

Het was een prachtige dag vandaag! Voor het eerst dit jaar steeg de temperatu...

Meer nieuws

Wandelvakantie Thailand - Khao Yai - Khao Kitchakut

Na het ontbijt op weg naar onze volgende bestemming de Khao Yai Cottage, zodat we kunnen kijken naar de uitvliegende vleermuizen.

Een tussen stop heb ik gepland bij het Phimai historisch park, waar een aantal Khmertempels gevestigd zijn in Thailand. Als we er aankomen is men druk bezig met repetities voor een dans en lichtshow die de komende tijd in de tempel wordt opgevoerd.

We zien de Boeddha, die door een Thaise kunstenaar met ene Nederlandse vrouw gemaakt is. We waren een aantal jaren geleden getuigen aan de inwijding van deze boeddha met monniken en een maaltijd. Waar wij ook voor werden uitgenodigd.

Als we onze huisje hebben ontvangen, begint het hard te regenen en ik zie ons bezoek aan de vleermuizen en het natuurpark Khao Yai voor de komende dagen. Want een medereizigster vertelde dat de komende dagen regen wordt voorspeld. Daar gaat dan gedachte, welke ik altijd zegt je krijgt wat je verdient met het weer.

Dan stopt de regen en we rijden richting tempel. De juiste plaats van de vleermuizen wordt door iedereen ene beetje geheimgehouden, om natuurlijk de betaalde excursies niet voor de voeten te lopen. Maar ik wist dat het in de buurt van een tempel was. Met behulp van google en de tomtom komen we op het erf van een boerderij, waar aan een paar kinderen wordt gevraagd waar we precies moeten zijn. We zaten goed, echter vindt de weg steil naar beneden achter het erf toch geen optie om het met ene huurauto te doen. Gelukkig kan met behulp van Mukdarat Khrueahom uitgelegd worden, dat er een betre weg heen is en als we die inrijden zie ik een voor mij bekende villa en wist dat we goed zaten.

De tempel was snel gevonden we zijn de eerste ik vraag aan de monnik of we de grot in mogen en verteld dat aan Lucky dat hij een paar lichten zal halen.

Echter met de zaklantaarns staan we voor een afgesloten grot. Een groep voor de excursie komt en de gidse maakt het hek open en we kunnen met haar groep naar binnen. Ondanks ze een groep Franse bij zich had vertelde ze het aan ons de bijzonderheden in het Engels, en dit terwijl we helemaal niet tot haar groep behoorde. Als we de grot weer verlaten geeft ik een fooi aan haar en ze was er erg dankbaar mee net als de monnik.

We gaan naar het open terrein en plotseling zien we dat de uitstroom van de vleermuizen als is begonnen. Door de groene bomen was niet goed te zien de wolk die de grot verlaat. Maar verder op zien we de zwerm tegen de lucht zich aftekenen.
We verplaatsen ons wat en horen het geluid van de vleermuizen boven ons.

De gids wenkt me en ik ga naar haar toen, want ze wijst op iets op de grond even denk ik zal er een vleermuis gevallen zijn. Maar op de grond ligt een bruine slang.
Ik kan nog ene paar foto's maken, als er twee honden aankomen. Ze hebben het niet in de gaten, want een van de honden stond even later boven op de start van de slang. Gelukkig beet de slang niet en konden we de hond weg jagen en de slang koos het "slangenpad"

Als we terugrijden naar onze Cottage, zien we dat Thailand al veel van de Chinezen heeft overgenomen om Europese steden en streken na te bouwen. We komen langs een complex Toscane met de scheve toten van Pisa

Na een prima ontbijtje met een gebakken eitje en hapje rijst maar ook toast en jus d'orange gaan we het natuurpark in. Na eerst natuurlijk de 400 Bath per persoon toegangsgeld betaald te hebben. Nu blijven we er een nacht overnachten, dus dat scheelt weer.

Er is een ruime bungalow vrij voor 8 personen, dus we kunnen met ons vieren er wel ons plaatsje vinden. Maken een korte wandeling in buurt van het Informatiecentrum en eten van de daarbij liggende stalletjes. Hierna krijgen we ook de sleutels van het huis. We rijden naar een waterval en daar zien we duidelijk dat het al lang niet geregend had, want hij deed maar aan een kant.

Denk terug aan een aantal jaren terug toen hier plotseling een wolkbreuk losbarsten en ik een krokodil door het gras zag gaan. Ik rende hem na met mijn fototoestel maar het lukte niet hem op de foto te krijgen. Maar nu heb ik gelezen, dat ze er daadwerkelijk zijn daar, dus het geen waanvoorstelling was.

Voor vanavond hebben we maar wat noedels in geslagen, alcohol is verboden in het natuurpark en staat een boete op van 1000 bath. Dus maar lekker aan de koffie en is een waterkoker.

Als we op ons terras zitten komt een groep apen langs met een hoop jonkies. Ondanks het voederen niet mag gooi ik toch een aantal tamarindes op de grond in de buurt. Nu even later ziet er eentje er een liggen en het is een koddig gezicht hoe ze zitten te smullen van deze vruchten. Had bananen gekocht hiervoor, maar durfde i.v.m. de rest hier van dit maar niet neer te gooien.

We gaan op Nacht Safari. Zien veel dieren, maar geen olifanten. We zien we twee bijzondere dieren, dat zijn twee grote Stekelvarkens, maar wat helemaal iets apart was een jonge Leopard jong, iets groter als een kat. Gelukkig voor ons was de moeder in geen veld en wegen te bekennen.

We zagen veel soorten herten, maar ja die hadden we ook bij ons huisje, we noemden die al ons huishert.

Wandeling met gids ranges in Khai Yai. Daarna nog een lange rit net gegeten en nu moe slapen morgenochtend weer vroeg op pad.

Vandaag naar Khai kitchakut met pick-up naar boven spannende steile rit. Daarna de afdrukken van een tijger en Boeddha. Was pittige klim maar met een goed zegen gevoel weer naar beneden.

Het Nationaal park Khao Kitchakut is een nationaal park in Changwat Chantaburi, Thailand. Het heeft een oppervlakte van 59 km² en is veel bezocht door pelgrims omdat er op de top van de Khao Phrabat een voetafdruk van Gautama Boeddha is.

In een spannende rit gaat het eerst naar boven. Men heeft ook hier iets tegen de vervuiling veranderd. Er mag niet meer op de weg naar boven allemaal bloemblaadjes gestrooid worden. Niet voor de bloemblaadjes, maar voor al het plastic wat op de berg kwam te liggen. Dit wordt weer door het wild gegeten, men is toch wel duidelijk bezig met een aantal zaken om vervuiling in de natuur tegen te gaan.

Wat mij ook op viel tijdens mijn rit door Thailand, dat tegenwoordig elke gemeente een snelheidsbeperking kent, die ook aangegeven wordt. Een bord City limiet staat ook duidelijk een bord bij, dat er maar 60 gereden mag worden en bij een schoolzone geldt een snelheidsbeperking van 50 km.

Niet dat iedereen zich hier nu direct aanhoudt (ik zelf ook niet steeds  :-) ), maar ze zullen er niet voor niets geplaatst zijn, net als de vele camera's tegenwoordig ook zien hangen.

Op de berg worden we regelmatig bewonderd aangesproken dat we zo maar ook nog hoger door gaan naar de rode grens. De tempel waar je met rode linten met je wens opknoopt en dan hoop je dat die uitkomt.

Op een andere plek zegent een monnik alle portemonnees, telefoons, tasjes nadat hij er eerst met een gouden stift de berg opgetekend heeft.

Zelf vond ik het geluksnummer op een boom, met witte poeder maar als je dan het lotnummer niet kan vinden en daarna blijkt dat je waarschijnlijk toch niet goed gezien had.

Ondanks dit alles hadden we toch niets in de loterij gewonnen. Ach eigenlijk ik wel, want Lucky zou me het geld van een winnend lot terugbetalen als er geen prijs op viel  ;-)

Aangekomen in Jomtien. Mooi appartement met zeezicht in Jomtien Garden Hotel. Dan aan de erwtensoep is tenslotte winter.

We bezoeken in de avond de Ladyboyshow Tifany altijd een prachtige show met veel glamour en prachtige decors.

Vanochtend Mieke naar de ferry gebracht, die gaat een dagje snorkelen op het eiland. Ook gelijk even afgedankt.

Even gebruik maken van zwembad. Vanmiddag auto inleveren. Het rijden zit er dan op van deze trip. Morgen over naar Hua Hun. Bezoek aan Bob van Rijn zijn project met de Karen Families.

Nieuws

• 1e dag van de International Waendel Walk Wellingborough

WAT KAN IK ZEGGEN ? MOOI, MOOI, MOOI deze 1e dag van de International Waen...

• Pelgrimsdag Pelgrimshoeve Kafarnaum te Vessem

66 643354939 Thailand (5 uur tijdsverschil momenteel)/+31652788806
  • Cafe Tsjoch Drachten

Cafe Tsjoch Drachten bruin café

Café Tsjoch is een gezellig en sfeervol bruin café in hartje van Drachten. Een café dat voor een ieder wat te bieden heeft.

Bezoek de website
  • De hele wereld verbonden via VoIP

Goedkoop bellen via VoIP

De Wandelsite

De Wandelsite wandelen Met een groepje van 7-10 mensen een wandeltocht maken? Meld je aan voor de gratis wandelagenda

• Wandelsportvereniging OLAT

wsv OLAT wandelsportvereniging

wsv OLAT OLATNieuws Ons nieuwsblad, OLATNieuws, verschijnt 11 keer per jaar. Maandelijks ontvangen de leden het.

Bezoek de website

Zoek een wandeling

Aanmelden wandelreizen

Aanmelden

Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN)

Wandelpaden OLAT

OLAT heeft in de jaren verschillende wandelpaden uitgezet, waar gidsen van verkrijgbaar zijn

Overzicht bekijken

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.