Nieuws

• 1e dag van de International Waendel Walk Wellingborough

WAT KAN IK ZEGGEN ? MOOI, MOOI, MOOI deze 1e dag van de International Waen...

• Pelgrimsdag Pelgrimshoeve Kafarnaum te Vessem

Het was een prachtige dag vandaag! Voor het eerst dit jaar steeg de temperatu...

Meer nieuws

Wandelvakantie Thailand - Bangkok en Chiang Mai

Thailand onbekende gebieden

Natuurlijk als men aan Thailand denkt men aan twee dingen sex en tempels, dit zwart/wit beeld heeft men ook over Amsterdam de wallen en Nederland en drugs.
Maar goed elk normaal denken mens weet, dat er meer dan dit.

Dit jaar ging ik alweer voor de vierde maal met een aantal wandelvrienden, al waren het ditmaal vriendinnen op rondreis door Thailand. Een klein groepje, want we waren maar met ons vieren, maar de groepen zijn nooit meer dan ca 8 personen.

Op 7 januari kwamen mijn medewandelaars aan en samen met Lucky wachten ik ze op het vliegveld op. Het welkom is hartelijk en ook met mijn Thaise vriendin, die tevens als tolk kan optreden. Want in een groot deel van het gebied waar we de komende tijd zijn komt met niet ver met Engels.

Hier nemen we de Airportlink naar het centrum en gaan naar ons hotel op de bekende Khao San Road en wijk met vele backpackers.

BANGKOK

Fietsen in BangkokWandelen door de wijk en kijken naar de Chao Phraya rivier. Deze drukbevaren rivier is een levensader van Bangkok, maar levert ook vaak problemen op als er veel water vanuit het Noorden komt.

In de avond verschijnen er de kraampjes en etensstalletjes. Maar ook vele bars waarop volop gedanst en vooral muziek te horen wordt gebracht. We gaan ergens wat eten maken en maken het niet al te laat.

Co van Kessel fietsen in BangkokWant de volgende dag staat al vroeg een fietstocht van 5 uur met Co van Kessel op ons programma.

Om 05.30 uur zitten we bij Mc Donald aan de koffie met een Mc muff met ei en jus d' Orange. Daarna met een taxi naar het kantoor. We treffen daar meerdere Nederlanders, maar ook een Duitser, een Spaans Zwitsers stel en een Engelsman Dus met een heel Internationaal gezelschap beginnen we onze tour onder leiding van onze Thaise gidsen Bobby en Ann.

Een goede inleiding voor onze fiets tocht wordt er gedaan door Bobby, waarna we beginnen met onze fietstocht. Eerst bezoeken we Chinatown waar we door de vele smalle steegjes rijden met auto onderdelen en de markt. Dan bereiken we de Chao Phraya rivier welke we met een ferry oversteken.

Aan de overkant vervolgen we onze fiets tocht na een tijdje pendelen over de smalle betonnen paden gaan we aan boord van een Longtail boot. Deze boegloze lange boten met een enorme vliegtuigmotor en een lange schroef kan met enorme snelheden varen.

Zonnende VaraanAan de kant zien we regelmatig enorme Varanen aan de kant actief zoekende naar voedsel of languit liggende om zich op de warmen.

Als we de school bezoeken blijkt daar net een ceremonie met monniken te zijn, dus kunnen dit keer niet in contact komen met de kinderen. We brengen een bezoek aan een tempel waar Bobby zeer goed uitleg geeft van het boeddhisme en de manier van de Waai en het bidden.

Dan weer de fiets op en komen bij een eenvoudig terras op het water. Waar we een voortreffelijk Thaise maaltijd krijgen opgediend.

Dan is het daarna niet lang meer fiets naar de plek waar we weer aan boord gaan van de Longtailboot. Welke weer met grote vaart de Klong (kanaal) vaart. Dan moet we op onze beurt wacht om door de sluis te gaan. We krijgen dan allemaal een zwemvest uitgereikt, want we gaan nu over deze druk bevaren rivier weer naar het eindpunt de steiger bij het kantoor van Co van Kessel.

Mocht je ooit in Thailand is dat zeker een aanrader om een van de fietstochten te doen. Zelf heb ik Co van Kessel voor zijn dood gekend en waren ook bezig om een wandeltocht voor een groep te maken. Veel te vroeg gestorven door kanker, maar heeft een mooi en bloeiend bedrijf achter gelaten. Waar vele lokale gidsen hun brood kunnen verdienen, wat ook zijn opzet was.

We gaan met de Toeristenboot over de rivier terug naar de aanlegsteiger vlak bij ons verblijf samen met onze Nederlandse.

In ons hotel is het daarna snel opfrissen, want we gaan weer weg voor de Siam Narimit show. Altijd vind ik een geweldige show waar je ogen te kort komt. Vooraf hebben we nog een uitgebreid welkomstbuffet. Foto's van de show mag je niet maken, dus wil je er iets van zien moet je hun eigen website even opzoeken.

Hierna nemen we een Grab car, wat geweldig werkt. dit keer weer werkt naar de Khao San road. We wandelen nog even rond en drinken nog wat. Wat mij wel opvalt dat ze erg veel bordje met lachgas hebben en overal zie je jongeren met een ballonnetje zitten.

Goed daarna zoeken we ons hotel op.

We kunnen rustig uitslapen en we gebruiken ons ontbijt in een koffieshop bij het hotel en gaan daarna naar het vliegveld voor onze vlucht naar Chiang Mai.

Aangekomen op de airport mogen we ons al gelijk inchecken bij Bangkok Airways. Hier had ik ook mee gevlogen naar en van Laos. Goede verzorging in het vliegtuig met maaltijd en drinken.
Nu bleek dat we vooraf van onze vlucht gratis konden verblijven in de Lounge met drinken en hapjes en goede zitfauteuils en internet. Klasse maatschappij een pluim.
Bij aankomst neem in de huurauto in ontvangst en we hebben een mooie ruime auto voor de komende tijd, die ons uiteindelijk in Jomtiem moet brengen.

Booking.com

CHIANG MAI

In de avond zijn we met een tuktuk naar de Nachtmarkt gegaan en daar wat gegeten. Ook de tuktuk deed het prima,  een nette rit voor een goede prijs. Niet zoals men in Bangkok je steeds naar iets anders probeert te brengen.

's Morgens bij ons vriendelijke familiehotel gegeten. Ruime nette kamers en schoon. Gratis koffie en thee en 's middags fruit.
Vandaag maken we een wandeling door het centrum van Chiang Mai waar we de diverse tempels bezoeken. Hierna gaan de anderen nog een museum bezoeken.
Terwijl wij naar de kamer gaan voor dit verslag en wat andere administratieve dingen. Zoals de verjaardag wensen, die door de verplaatsing van gisteren in de knel zijn geraakt. Ook kreeg ik de afgelopen dagen weer een groot aantal aanmeldingen binnen voor de komende wandelreizen.
Waar een aantal langzaam aan het limiet beginnen te komen, zoals o.a. Noorwegen, Sicilië en Elba.

Doi SutphepDe volgende dag beginnen we vroeg om de monnikken door de stad te zien trekken voor hun bedelronde.

Op verschillende plekken wordt door mensen voeding buiten gezet voor hun, waarna zij het in ontvangst nemen en een goede zegen geven.
We gaan met een rode bus naar Doi Sutphep, de belangrijkste heilige berg van Chiang Mai met een mooie tempel boven. Helaas is het vandaag buiten koel ook nevelachtig dus boven is er geen zicht.

Bezoeken daarna een Hmong dorp, waar het ook nevelachtig is, en de tuinen van het Phuping Palace. Deze waren open, maar waarschijnlijk na de rouwperiode was er vele dingen anders. De golfkarretjes zijn verdwenen en de fonteinen en de muziek waren ook niet in gebruik en de etenstalletjes waren ook verdwenen.

Of dit komt door de nieuwe koning ik weet het niet, maar de bloemen waren er in overvloed. Maar met een zonnetjes is het toch net alles weer anders.
Als we met het busje weer afdalen schijnt beneden de zon weer volop.Hongs dorp

Nieuws

• 1e dag van de International Waendel Walk Wellingborough

WAT KAN IK ZEGGEN ? MOOI, MOOI, MOOI deze 1e dag van de International Waen...

• Pelgrimsdag Pelgrimshoeve Kafarnaum te Vessem

66 643354939 Thailand (5 uur tijdsverschil momenteel)/+31652788806
  • Cafe Tsjoch Drachten

Cafe Tsjoch Drachten bruin café

Café Tsjoch is een gezellig en sfeervol bruin café in hartje van Drachten. Een café dat voor een ieder wat te bieden heeft.

Bezoek de website

De Wandelsite

De Wandelsite wandelen Met een groepje van 7-10 mensen een wandeltocht maken? Meld je aan voor de gratis wandelagenda

• Wandelsportvereniging OLAT

wsv OLAT wandelsportvereniging

wsv OLAT OLATNieuws Ons nieuwsblad, OLATNieuws, verschijnt 11 keer per jaar. Maandelijks ontvangen de leden het.

Bezoek de website

Zoek een wandeling

Aanmelden wandelreizen

Aanmelden

Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN)

Wandelpaden OLAT

OLAT heeft in de jaren verschillende wandelpaden uitgezet, waar gidsen van verkrijgbaar zijn

Overzicht bekijken

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.