• Op zoek naar het echte pelgrimsgevoel (2) Athez - La Bénisson-Dieu

18 augustus 2011 Gisterenavond brachten we door in Athez, waar het flink h...

• Op zoek naar het echte pelgrimsgevoel (1)

Maandag 15 augustus 2011 De nacht was kort en rusteloos. Laatste minuten w...

Meer nieuws

Nieuws

Op zoek naar het echte pelgrimsgevoel (2)

Op zoek naar het echte pelgrimsgevoel (2) Athez - La Bénisson-Dieu

18 augustus 2011 Gisterenavond brachten we door in Athez, waar het flink heeft geonweerd en geregend. Gelukkig klaart het op als we aan onze wandeling beginnen, al voelt het nog behoorlijk warm aan. De afstand tot het stuwmeer van Lac des Settons valt...

Maandag 15 augustus 2011 De nacht was kort en rusteloos. Laatste minuten werden besteed aan het regelen van de laatste zaken. Voor het wekkeralarm afgaat, ben ik al wakker. Snel de ontbijttafel dekken; dit is ons laatste gezamenlijke ontbijt met de partn...

EEN BIJZONDERE PELGRIM OP WEG NAAR COMPOSTELA De komende dagen wil ik met foto's terugblikken op mijn blog van 2011, waarin ik mijn wandelreis beschrijf als een bijzondere pelgrim op weg naar Santiago de Compostela. Dit wandelrelaas werd bewerkt door...

Pelgrimeren: Een Persoonlijke Reis Pelgrimeren gaat niet alleen over het afleggen van een route, maar ook over het ontdekken van je innerlijke zelf. De meningen over wat een pelgrim precies is, lopen uiteen. Sommigen beweren dat je vanaf je woonplaats mo...

Nieuwsbrief over Pelgrimspaden en IML reizen

Het was een prachtige dag vandaag! Voor het eerst dit jaar steeg de temperatuur boven de 20 graden. Maar dat was niet het enige mooie aan de dag. We hebben namelijk deelgenomen aan een bezinningsdag en wandeling bij de Pelgrimshoeve Kafarnaüm en de ...

WAT KAN IK ZEGGEN ? MOOI, MOOI, MOOI deze 1e dag van de International Waendel Walk Wellingborough (ja in het echte Engeland) was MOOI afwisselend, MOOI de velen public footpaths waar we al een week van genieten hier tijdens onze reis die in Blanken...

CONTACT EN INFO REÜNIE DAG De reünie dag was een geweldige combinatie van informatie en contact. We hebben kennis gemaakt met mede-deelnemers van de Coast to Coast, Chantonnay, West Highland Way en Japan en hebben veel nuttige informatie gekreg...

VERTREK NAAR BORAS ZWEDEN Goedemorgen aan bakkie 65+ koffie bij de MC Donald wachten op de bus naar Boras van ZDS-wandelsportreizen heb er zin op de wat regenachtige dag. Komt de jas die ik gisteren tegen de kou en regen gekocht heb direct goed van pa...

WANDELEN IN DE BLUE MOUNTAINS BLACKHEATH 's Ochtends maak ik met Gijs een wandeling naar het historische station van Katoomba, dat vanaf onze locatie nogal een klim is. Daar hebben we onze Opal kaart opgewaardeerd en zijn we met de trein naar Blackhe...

AIRBORNEPAD MARKET GARDEN Het Airbornepad Market Garden is een lange afstands wandelpad, die ik samen met een werkgroep van OLAT in 2004 gerealiseerd heb.  Het pad treedt in de voetsporen van onze bevrijders, die in 1944 de operatie Market Garden...

Ja waar ben ik aan begonnen om met zo groep op pad te gaan. Maar had al met iedereen van de groep kennisgemaakt tijdens een Info e

Was in die tijd ook erg actief met de wandelwegen en had in 2004 het Airbornepad van Lommel naar Arnhem de wandelgids met een werk

Tijdens onze vakantie op Lanzarote maakten we gelijk een plan z.s.m. na terugkomst weer een vlucht te plannen maar naar La Palma

Hoe het allemaal begon met de TT-wandelreizen. Ja de kop van mijn vorige stukje was natuurlijk niet goed want wandelreizen zijn er

Rond mijn 11e jaar ben ik begonnen met het wandelen, hoe ik daar toe kwam heb ik beschreven in Het Dagboek van een Wandelaar

Prachtige wandeling over de Campuhan Ridge Walk met rust stop bij Karsa Cafe in Ubud Bali

IN THE SPOTLIGHT – DRIEMAAL IS SCHEEPSRECHT Het leek er niet van te komen een bezoek te brengen aan de Samrong Kiat- waterval , voorheen bekend als Ghost Waterfall , is vernoemd naar de legendarische jager 1976, gelegen in Ban Samrong Kiat. Was ...

In de Nieuwsbrief van juni 2022 wordt aandacht besteed aan een wandelrondreis door Thailand. Omdat niet iedereen een maand weg kan heb ik deze trip met wat kortere opties aangevuld.  " width="100%">

In het komende programa van de wandelreizen heb ik de Coast to Coast weer ingepland.  De Coast to Coast Walk wordt door sommigen beschouwd als een van de allermooiste wandelroutes ter wereld. Deze bijna 300 km lange wandelroute voert dwars doo...

Nieuw-Zeeland Noordereiland WANDELREIS NIEUW-ZEELAND - NOORDEREILAND WELLINGTON Na gisteren de overtocht van het Zuidereiland naar het Noorder gemaakt te hebben gemaakt, zijn we in Wellington gearriveerd. Een twee uur later dan de gr...

WANDELREIS NIEUW-ZEELAND - ZUIDEREILAND Dit jaar vloog ik samen met Johanna en Arie vanuit San Antonio waar we de IML gewandeld hadden, via Dallas naar Christchurch.  Als we gearriveerd zijn in Christchurh kwam er achter, dat als je die kant op vlie...

OLAV-PAD NOORWEGEN

ONDERWEG NAAR HET LAND VAN DE VIKINGEN!

Dit is het eerste verslag van Arie Haasnoot, die samen met zijn vrouw Johanna het Pelgrimspad het OLAV-pad zijn gaan wandelen van Oslo naar Trondheim in Noorwegen. Wil je het verder volgen ga dan naar hun website. https://joharie.reislogger.nl/...

borne pad

Airborne Herdenkingstocht over het Market Garden wandelpad wsv OLAT

OLAT organiseert in het kader van 75 jaar bevrijd een herdenkingstocht. In negen dagen, verdeeld over drie weekenden in september en oktober, volgen we in een groepswandeling het OLAT Airbornepad. Een unieke kans om samen met andere wandelaars deze histori-...

Australie - Canberra Two days walking festival maakt doorstart in 2021 IML - IVV

Australie - Canberra Two days walking festival maakt doorstart in 2021

De vereniging van Assie Walk is tijdens hun jaarvergadering akkoord gegaan met een doorstart van deze IVV en IML tweedaags wandelevenement.  Het lag in de bedoeling dat deze tocht voor het laatst in 2020 zou worden georganiseerd, maar de Rotary Club C...

Reünie en Contactdag 2019

Reünie en Contactdag 2019 TT-wandelreizen

Ook in 2019 zal ik een contactdag organiseren waar we een wandeling zullen maken en een hapje zullen doen.   Datum 23 mei 2019

Terwijl ik uitkijk rond halfzeven vanaf het terras van de villa over de vlakke knabbelende Balinese Zee, de tuinman veegt het terras zodat het weer allemaal netjes is.   Het zonnetje is alweer volop aanwezig en heb ook al enkele baantje...

Internationaal Wandelforum Beijing International Walking Festival te Suining

Vandaag een lange busrit, we hebben een ruime bus zodat iedereen een eigen bank heeft er staat 4,5 uur op het programma voor de rit van 310 kilometer.  Na ongeveer 2,5 uur rijden een stop voordat we Mountain Highway opgaan. Bij een politiepostcontro...

China wandelreis Chengdu Moxi Town

Ons programma heeft men aangepast voor de komende periode  en we laten ons verrassen. Xinyang Thee procedés bezoek In de streek van Xinyang neemt de thee een belangrijke plaats in, maar hier wordt de thee net nog als op de duurdere Fr...

Xinyang Mountains Walking Festival

Ontvangst in Xinyang Op het perron staat een compleet welkomstcomite te wachten en ieder krijgt een eigen begeleider. We hebben tot 18.30 uur de tijd voor relaxen ik kijk op mijn horloge en zie het is al 16.45 uur en we moeten nog naar het hotel, kamers ...

Thailand Hua Hin - Bob van Rijn Karen vluchtelingen project

Met ferry over van Pattaya naar Hua Hin vonden ze eerst niet onze boekingen en moest opnieuw boeken. Echter op weg kwam men erachter dat er nog steeds 4 stoelen business vrij waren.  Werden netjes gewaarschuwd en nu hopen dat het dubbel betaalde geld ...

Wandelvakantie Thailand - Khao Yai - Khao Kitchakut

Na het ontbijt op weg naar onze volgende bestemming de Khao Yai Cottage, zodat we kunnen kijken naar de uitvliegende vleermuizen. Een tussen stop heb ik gepland bij het Phimai historisch park, waar een aantal Khmertempels gevestigd zijn in Thailand. Als ...

Wandelvakantie Thailand - Kantharalak

Twee dagen weinig op internet gedaan, wel wat dringende zaken maar tot een verslag kwam het niet. Als ik wel de tijd had, was ik te moe om het te doen. Een aantal korte dutten gehad maar lag vaak al om 19 of 20 uur voor de eerste keer al te slapen. Was o...

Wandelvakantie Thailand Nong Khai

We hebben een keurige kamer en een mooi zwembad in Nong Khai, dus maar eerst na de rit even wezen zwemmen, daarna eerst een dut gedaan. Rond 19.30 uur gezamenlijk heerlijk gegeten.  Moest vervolgens toch nog even mijn ogen dicht doen. Nu even een kop ...

PAI - dé hippie-stad in het bergachtige noorden van Thailand De rit naar Pai heeft meer dan 748 bochten niet dat ik ze geteld heb, want ik ben druk met het sturen bezig. Het is vandaag erg koel en Mukdarat Khrueahom heeft het koud n...

Wandelen in Nieuw-Zeeland voor vele een droom. Genieten van een prachtig land met bergen, rivieren, regenwouden gletsjers en vooral een ruige natuur. Decor voor de films als The Lord of the Rings en de Hobbit, films die velen gezien zullen hebben....

Wandelvakantie Thailand

Wandelvakantie Thailand - Bangkok en Chiang Mai

Thailand onbekende gebieden Natuurlijk als men aan Thailand denkt men aan twee dingen sex en tempels, dit zwart/wit beeld heeft men ook over Amsterdam de wallen en Nederland en drugs. Maar goed elk normaal denken mens weet, dat er meer dan dit. Dit j...

Nieuwsbrief 2018 Asia Care Foundation

De nieuwsbrief van de Asia Care Foundation is begin januari uitgekomen. Deze is te lezen onderde link hierbij opgenomen, zo kunt U lezen wat Bob van Rijn doet met het geld wat binnenkomt. Met twee deelnemers van mijn wandeltour door Thailand zullen we h...

Reünie, info- en contactdag Hollandsche Rading

Reunie, info- en contactdag Hollandsche Rading

HOLLANDSCHE RADING- LAGE VUURSCHE -BAARN Na al verschillende malen vanuit Oosterbeek  3 maal, Vessem en Den Bosch deze dag georganiseerd te hebben, misschien leuk eens weer een andere locatie op te zoeken. Nu...

INDONESIE - BALI Terwijl ik uitkijk vanaf het terras op de vlakke knabbelende Balinese Zee, de tuinman veegt het terras zodat het weer allemaal netjes is.   Het zonnetje is alweer aanwezig en ik heb ook al enkele baantjes gezwommen in het zwem...

4e IVV EUROPIADE op Sicilië - Super IVV-IML Cup

Een wandelreis naar de 4th Europiade op Sicilië van 21 t/m 28 mei 2018, welke tot de mogelijkheden behoord. Nu de wandelreis Florence - Assisi - Rome is geannuleerd. Mocht je belangstelling hiervoor hebben kan je alvast een berichtje sturen aan i...

HELP DE MENSEN VAN IMOGIRI YOGJAKARTA

HELP DE MENSEN VAN IMOGIRI YOGJAKARTA Nog maar een week terug wandelden we langs deze vriendelijke mensen met hun schamele huisjes, die vriendelijk ons begroeten en de kinderen waar we vele foto’s van maakten. De groepen, die onderweg muziek maakte...

Wandelreis IML-Korea

Wandelreis-Korea

IML-Korea aangekomen in Seoul en een korte wandeling gemaakt. Een wandeling langs de rivier de Cheonggyecheon.

Vandaag gaan we met de grote bus. We checken uit en stallen onze bagage in de bagageopslag. Ook nu moeten we wachten op het vertrek van de bus, maar nu waren het VIPS die nog mee moesten. We worden gelijk al gerustgesteld we hoeven vandaag maar 20 minute...

1e DAG BEIJING MOUNTAINS INTERNATIONAAL WALK

Ben op tijd weer wakker om te ontbijten een blik naar buiten en het lijkt weer een mooie dag te worden. Het ontbijt is goed en voldoende het was zelfs mogelijk buiten aan het water dat te gebruiken. Hierna gaan we naar de bussen, we krijgen te horen dat we ...

Verslag wandelreis China - Foto's

Wandelreis China 2017 Dinsdag 5 september 2017 Laatste dingen inpakken, maar er komen toch nog een aantal vragen via de mail, whatsupp en messegner binnen die ik wil beantwoorden. Kom ik tijdnood controleer of ik noodzakelijkste bij me heb paspoort, E...

Nieuwsblok 3

Nieuwe bestemmingen in Australië

Na de tocht door Nieuw-Zeeland gaan we dit jaar niet beginnen in Sydney maar naar Melborne. We gaan daarna langs de het goudzoekersplaatsje door de Snowy Mountains in het Kosciuszko National Park er wordt een overnachting in het gebied gehouden en natu...

Nieuwsblok 2

Bezoek Indonesische IML-delegatie

Tijdens de vierdaagse van Nijmegen was een afvaardiging van de Jogja Int Hertitage Walk uit Yogjakarta. Dit groepje heb ik een paar dagen rondgeleid in zowel Nijmegen als in Zuid- en Noord Holland. We hebben het over een nieuwe wandeling gehad in Ubud, wel...

• Op zoek naar het echte pelgrimsgevoel (2) Athez - La Bénisson-Dieu

18 augustus 2011 Gisterenavond brachten we door in Athez, waar het flink h...

• Op zoek naar het echte pelgrimsgevoel (1)

Maandag 15 augustus 2011 De nacht was kort en rusteloos. Laatste minuten w...

Meer nieuws

Contact

TT-Wandelreizen.nl / Theo Tromp
p/a Sint Jansberg 67
9202 ED Drachten

+31495712072/+31652788806
  • Cafe Tsjoch Drachten

Cafe Tsjoch Drachten bruin café

Café Tsjoch is een gezellig en sfeervol bruin café in hartje van Drachten. Een café dat voor een ieder wat te bieden heeft.

Bezoek de website

De Wandelsite

De Wandelsite wandelen Met een groepje van 7-10 mensen een wandeltocht maken? Meld je aan voor de gratis wandelagenda

• Wandelsportvereniging OLAT

wsv OLAT wandelsportvereniging

wsv OLAT OLATNieuws Ons nieuwsblad, OLATNieuws, verschijnt 11 keer per jaar. Maandelijks ontvangen de leden het.

Bezoek de website

Zoek een wandeling

Aanmelden wandelreizen

Aanmelden

Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN)

Wandelpaden OLAT

OLAT heeft in de jaren verschillende wandelpaden uitgezet, waar gidsen van verkrijgbaar zijn