Nieuws

  • Nieuw-Zeeland Zuidereiland

    WANDELREIS NIEUW-ZEELAND - ZUIDEREILAND Dit jaar vloog ik samen met Johann...

    Lees meer
  • WANDELEN DOOR DE HISTORIE OLAV-PAD NOORWEGEN

    Lees meer
Meer nieuws

Fris uit het vliegtuig met flight-fitness

Fit uit het vliegtuig stappen? Doe boven de wolken oefeningen zonder je medepassagiers te storen. 

De beste manier om na een lange vlucht fit uit een vliegtuig te stappen is te reizen in de businessclass. Heel wat goedkoper is het om in je economyclass-stoel regelmatig een paar oefeningen te doen. Oefeningen stimuleren de doorbloeding en verjagen dat verlammende gevoel in je spieren bij lang stilzitten. Hier 8 suggesties:

Voetheffen

Zet je hielen op de vloer, kantel je tenen zo hoog mogelijk en kantel ze weer terug.  Doe dit  tien keer. Trek daarna je hielen hoog op, waarbij je je tenen op de vloer houdt. Kantel je hielen weer terug. Doe dit ook tien keer.

Enkeldraaien

Til je voeten tien centimeter van de vloer en beweeg de voeten in een cirkel, de rechtervoet met de klok mee en weer terug, de linker tegen de klok in en weer terug. Doe dit tien keer.

Knieheffen

Til een been iets op en duw met een hand het been naar beneden terwijl je met je been juist je hand naar boven probeert te duwen. Zo span je arm- en beenspieren aan. Wissel van been. Herhaal dit tien keer.

Schouderdraaien

Beweeg de schouders naar voren, daarna naar boven en vervolgens zo ver mogelijk naar achteren. Maak een soepele, draaiende beweging. Draai op dezelfde manier de schouder weer terug naar voren en ontspan. Doe dit tien keer.

Armbuigen

Leg de ellebogen op de leuning, waarbij onder- en bovenarmen een hoek van 90 graden maken. Breng afwisselend linker- en rechterhand naar je borst en weer terug. Doe dit tien keer.

Onderrug strekken

Kantel je stuitje zover mogelijk naar onderen in de stoel en buig tegelijk je rug iets naar voren. Span je onderrug en je bekkenspieren zo twee seconden aan en kantel dan terug. Doe dit vijf keer.

Schouders rekken

Strek je linkerarm, recht naar voren. Pak met je rechterhand de linkerelleboog en druk de gestrekte linkerarm langzaam naar de rechterschouder. Blijf zo vijf seconden zitten. Doe hetzelfde met de rechterarm.

Nekrollen

Ontspan je schouders, laat het hoofd langzaam naar de rechterschouder zakken, zo ver als aangenaam is. Hou dit twee seconden vol. Draai het hoofd rustig naar de linkerschouder en doe hetzelfde. Doe dit vijf keer.

Auteur: Jan Willem Wensink

Nieuws

  • Nieuw-Zeeland Zuidereiland

    WANDELREIS NIEUW-ZEELAND - ZUIDEREILAND Dit jaar vloog ik samen met Johann...

    Lees meer
  • WANDELEN DOOR DE HISTORIE OLAV-PAD NOORWEGEN

    Lees meer
Meer nieuws

Contact

TT-Wandelreizen.nl
Sint Jansberg 67
9202 ED Drachten

+31 (0)6 52 78 88 06
  • Cafe Tsjoch Drachten

    Cafe Tsjoch Drachten ouderwetse gezellig

    Café Tsjoch is een gezellig en sfeervol bruin café in hartje van Drachten. Een café dat voor een ieder wat te bieden heeft.

    Bezoek de website
  • De hele wereld verbonden via VoIP

    Goedkoop bellen via VoIP

    Goedkoop bellen via VoIP

    Lees meer
  • De Wandelsite

    De Wandelsite

    De Wandelsite wandelen Met een groepje van 7-10 mensen een wandeltocht maken? Meld je aan voor de gratis wandelagenda

    Lees meer
  • Wandelsportvereniging OLAT

    wsv OLAT

    wsv OLAT

    Bezoek de website
  • De Hemel onder onze voeten

    De Hemel onder onze voeten

    Verhalen van Arie Haasnoot en Johanna Jacobs over hun voettocht naar Rome

    Boek bestellen
  • Aanmelden wandelreizen

    Aanmelden wandelreizen

    Aanmelden
  • Wandelpaden OLAT

    Wandelpaden OLAT

    OLAT heeft in de jaren verschillende wandelpaden uitgezet, waar gidsen van verkrijgbaar zijn

    Overzicht bekijken

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.