Nieuws

  • Nieuwsbrief 2018 Asia Care Foundation

    De nieuwsbrief van de Asia Care Foundation is begin januari uitgekomen. Deze...

    Lees meer
  • Reunie, info- en contactdag Baarn

    BAARN - LAGE VUURSCHE - HOLLANDSCHE RADING ...

    Lees meer
Meer nieuws

Fris uit het vliegtuig met flight-fitness

Fit uit het vliegtuig stappen? Doe boven de wolken oefeningen zonder je medepassagiers te storen. 

De beste manier om na een lange vlucht fit uit een vliegtuig te stappen is te reizen in de businessclass. Heel wat goedkoper is het om in je economyclass-stoel regelmatig een paar oefeningen te doen. Oefeningen stimuleren de doorbloeding en verjagen dat verlammende gevoel in je spieren bij lang stilzitten. Hier 8 suggesties:

Voetheffen

Zet je hielen op de vloer, kantel je tenen zo hoog mogelijk en kantel ze weer terug.  Doe dit  tien keer. Trek daarna je hielen hoog op, waarbij je je tenen op de vloer houdt. Kantel je hielen weer terug. Doe dit ook tien keer.

Enkeldraaien

Til je voeten tien centimeter van de vloer en beweeg de voeten in een cirkel, de rechtervoet met de klok mee en weer terug, de linker tegen de klok in en weer terug. Doe dit tien keer.

Knieheffen

Til een been iets op en duw met een hand het been naar beneden terwijl je met je been juist je hand naar boven probeert te duwen. Zo span je arm- en beenspieren aan. Wissel van been. Herhaal dit tien keer.

Schouderdraaien

Beweeg de schouders naar voren, daarna naar boven en vervolgens zo ver mogelijk naar achteren. Maak een soepele, draaiende beweging. Draai op dezelfde manier de schouder weer terug naar voren en ontspan. Doe dit tien keer.

Armbuigen

Leg de ellebogen op de leuning, waarbij onder- en bovenarmen een hoek van 90 graden maken. Breng afwisselend linker- en rechterhand naar je borst en weer terug. Doe dit tien keer.

Onderrug strekken

Kantel je stuitje zover mogelijk naar onderen in de stoel en buig tegelijk je rug iets naar voren. Span je onderrug en je bekkenspieren zo twee seconden aan en kantel dan terug. Doe dit vijf keer.

Schouders rekken

Strek je linkerarm, recht naar voren. Pak met je rechterhand de linkerelleboog en druk de gestrekte linkerarm langzaam naar de rechterschouder. Blijf zo vijf seconden zitten. Doe hetzelfde met de rechterarm.

Nekrollen

Ontspan je schouders, laat het hoofd langzaam naar de rechterschouder zakken, zo ver als aangenaam is. Hou dit twee seconden vol. Draai het hoofd rustig naar de linkerschouder en doe hetzelfde. Doe dit vijf keer.

Auteur: Jan Willem Wensink

Nieuws

  • Nieuwsbrief 2018 Asia Care Foundation

    De nieuwsbrief van de Asia Care Foundation is begin januari uitgekomen. Deze...

    Lees meer
  • Reunie, info- en contactdag Baarn

    BAARN - LAGE VUURSCHE - HOLLANDSCHE RADING ...

    Lees meer
Meer nieuws

Contact

TT-Wandelreizen.nl
Daelenbroek 32
6002 VN Weert

+31 (0)6 52 78 88 06